OBS! Bestillingstillegg kan tilkomme på bestillingsvarer
HENT SELV
På lager hos 3 varehus
PAK
KLIMAEFFEKT
4.45 KG CO2e
HØYDEPUNKTER
4.45 KG CO2e
Étt kilogram CO2-ekvivalenter(CO2e) tilsvarer omtrent den samme klimapåvirkningen som å kjøre en bensindrevet bil i 5-6 kilometer. Dette kan betraktes som en slags "klimakarakter" for produktet. I produksjonsfasen genererer denne varen en klimaeffekt på 4.45kg CO2e per m2.
Vennesla, Norge
m2
Fase | Steg | Global Warming Potential |
---|---|---|
Produksjonsfase | A1 (Råmaterialer) | - |
A2 (Transport) | - | |
A3 (Tilvirkning) | - | |
TOTALT A1-A3 | -12.00 KG CO2e (IOBC: 4.45 KG CO2e) | |
Byggefase | A4 (Transport) | 0.36 KG CO2e (IOBC: 0.36 KG CO2e) |
A5 (Konstr. / installasjon) | 1.49 KG CO2e (IOBC: 0.57 KG CO2e) | |
Bruksfase | B1 (Bruk) | - |
B2 (Vedlikehold) | - | |
B3 (Reparasjon) | - | |
B4 (Utskifting) | - | |
B5 (Renovering) | - | |
Sluttfase | C1 (Demontering) | 0.00 KG CO2e |
C2 (Transport) | 0.10 KG CO2e | |
C3 (Avfallsbehandling) | 16.20 KG CO2e | |
C4 (Avfall til sluttbehandling) | 0.00 KG CO2e | |
Etter endt levetid | D (Gjenbruks, gjenvinnings, og resirkulerings-potensiale) | -0.68 KG CO2e |
Vekt
27.5 kgHøyde x Bredde x Lengde
2.2 cm x 62 cm x 239 cmVekt
13.64 kgHøyde x Bredde x Lengde
1.1 cm x 62 cm x 239 cmVekt
764 kgHøyde x Bredde x Lengde
70 cm x 62 cm x 239 cmNAAF-merket er en logo som brukes på produkter og tjenester som oppfyller Norges Astma- og Allergiforbunds strenge krav for å være allergivennlige. Dette merket gir forbrukerne trygghet ved å indikere at produktene er egnet for personer med allergi eller andre luftveisproblemer, og det bidrar til å skape et bedre inneklima og miljø for allergikere.
Sertifiseringen bekrefter at produkter som trevirke og papir kommer fra skoger som forvaltes i tråd med strenge miljø- og sosiale standarder, og det gir forbrukerne trygghet om at de støtter skogbruk som tar vare på naturen og samfunnet.
EPD-merking (Environmental Product Declaration) er en internasjonal standard som gir detaljert informasjon om miljøpåvirkningen til et produkt gjennom hele dets livssyklus, slik at forbrukere og profesjonelle kan ta mer informerte valg med hensyn til bærekraft og miljøvennlighet.